آشنایی با فیوشا سیستم عامل جدید گوگل (Fuchsia)

فیوشا سیستم عامل جدید گوگل،فراگیر شدن و رشد زیاد دستگاه های شخصی و گجت های با قابلیت اتصال به اینترنت ، محدودیت های سیستم عامل های قدیمی را آشکار کرد و موجب شد تا تیم مهندسی گوگل یک سیستم عامل کاملا جدید را برای مقابله با آنها ارائه دهد.

فیوشا سیستم عامل جدید گوگل

فیوشا سیستم عامل جدید گوگل

در نیمه دوم سال 2016 اخبار ضد و نقیصی از توسعه مخفیانه یک سیستم عامل جدید توسط شرکت گوگل ، به نام فیوشا (Fuchsia) به گوش رسید.

گفته شده است که فیوشا قادر است روی هر دستگاهی از ساعت های هوشمند گرفته تا دستگاه های موبایل،کامپیوتر های قدرتمند،وسایل ارتباطی،خودرو های الکتریکی،سخت افزار خانه های هوشمند و غیره اجرا شود.

در واقع فیوشا تمامی دستگاه های متصل به شبکه را یکپارچه می کند اما هنوز اطلاعات زیادی از هدف توسعه و امکانات آن فاش نشده است.

فیوشا رابط کاربری خوبی دارد و روی دستگاه های زیادی پشتیبانی می شود.علاوه بر این شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل می توانند از امکانات فیوشا در جهت بهبود ویژگی های مبتنی بر دستیاری گوگل استفاده کنند.

عرضه فیوشا باعث کناره گیری سریع سیستم عامل های فعلی نخواهد شد اما ممکن است که گوگل،نسخه متفاوتی از اندروید را نیز منتشر کند.اینطور به نظر می رشد که گوگل تلاش دارد فیوشا جایگزین اندروید و کروم شده و به سیستم عامل شماره یک دنیا تبدیل شود.

طبق پیش بینی ها این سیستم عامل در سال 2024 به صورت عمومی روانه بازار شود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

مصطفی

38 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !