کدام زبان برنامه نویسی را ابتدا یاد بگیرم؟

چند روز پیش توی یکی از گروه‌های تلگرام، یه اینفوگرافیک دیدم که راجع به انتخاب زبان برنامه نویسی برای شروع بود. خیلی تصویر قشنگ و جذابی بود اما کیفیتش پایین بود و اگه زوم می کردیم همه چی پیکسلی می‌شد و از طرفی زبان اینفوگرافیک هم انگلیسی بود.

اینگونه شد که تصمیم گرفتم ابعاد بزرگ عکس رو پیدا کنم و ترجمه کنم تا راهنمای کوچیکی باشه واسه اونایی که تازه میخوان برنامه نویسی و بازی با کدها رو شروع کنند.

کدام زبان برنامه نویسی را ابتدا یاد بگیرم؟

برای جلوگیری از افت کیفیت عکس و نوشته‌ها علاوه بر نسخه عکس، یه نسخه pdf هم گذاشتم که میتونید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل PDF

یه چندتا توضیح باید راجع به عکس و مشکلات ترجمه بدم:

  1. مطالب مقایسه‌ای که توی پوستر مطرح شده لزوماً درست نیستند. ممکنه خیلی جاها شما مخالف باشید که من میگم هم نظر شما هم نظر سازندگان اینفوگرافیک محترمه. پس آرامش خودتون رو حفظ کنید و جبهه نگیرید که آی به ما توهین شده. سطح زبان ما اومده پایین!
  2. سعی کردم در عین اینکه طبق زبان فارسی معیار بنویسم، جوری هم ننویسم که خواننده سردرگم بشه. یکی از کاستی‌های زبان ما که در دنیای امروز خیلی به چشم میاد اینه که زبان ما اون کوتاهی و شیوایی لازم برای تکنولوژی رو نداره؛ به همین دلیل موقع ترجمه خیلی باید تلاش بشه تا در کوتاهترین حالت منظور رسونده بشه.
  3. دلیل اینکه پوسترها و سایتهای انگلیسی بسیار قشنگ و خیره کننده به نظر میرسن، جدا بودن حروف از همدیگه است که آزادی زیادی به طراح میده. اما در زبان فارسی، هم فونت‌ها به نسبت کمتر هستن هم پیوستگی حروف کار رو خیلی سخت میکنن.
  4. این اینفوگرافیک توسط سایت Carl Cheo ساخته شده است لطفا به کپی رایت احترام بگذارید و اگر خواستید پوستر رو پرینت کنید منابع زیرش رو حتما ذکر کنید.
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

مصطفی

38 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !